MAZDA Márkakereskedés és szerviz

RX-VISION

Következő generációs bolygódugattyús motorjával az RX-VISION a Mazda „ösztönző szellemiségét” testesíti meg.

2018-as MAZDA 2 2018-as MAZDA 22017-es MAZDA 3 2017-es MAZDA 32018-as MAZDA CX-3 2018-as MAZDA CX-32017-es MAZDA 6 2017-es MAZDA 62018-as MX-5 2018-as MX-52018-as MAZDA CX-5 2018-as MAZDA CX-5

Mazda RX-VISION

A Mazda RX-VISION egy lenyűgöző, bolygódugattyús motorú sportautó. A 31.-ik Nemzetközi Automobil Fesztiválon elnyerte az Év Legszebb Koncepció Autója Díjat. Az autót a Tokió-i Autószalonon mutatták be 2015 novemberében. Az RX-VISION minden elemében megtestesíti a Mazda szellemiségét. A teljesítmény és a szemet gyönyörködtető vonalvezetés méltó főhajtás az orrmotoros, hátsókerék hajtású elődök előtt.
 
 

Következő generációs bolygódugattyús motorjával az RX-VISION a Mazda „ösztönző szellemiségét” testesíti meg.

A gyönyörű RX-VISION koncepció-sportautó formájában bemutatkozik a Mazda SKYACTIV-R bolygódugattyús motorja. Ez az autó a Mazda következő jelentős lépése a bolygódugattyús motor nyújtotta üzemanyag-takarékossági, károsanyag-kibocsátási és megbízhatósági áttörés felé.

A Mazda, a világon az egyetlen autógyártó, amely sikeresen jelenik meg a piacon bolygódugattyús motorokkal és tömegtermelésben gyártja ezeket, most fáradságot nem kímélve megalkotta ezt a jövőbe mutató koncepcióautót. A Mazda 1967-ben elsőként sikeresen kezdte meg a bolygódugattyús energia kereskedelmi hasznosítását a Mazda Cosmo Sport 110S járművel, amelyet aztán számos további modell követett.

Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportautók lenyűgöző arányaival az RX-VISION hűen mintázza meg a KODO - A mozgás lelke formanyelv filozófiáját. Megjelenésében az erőteljesen modern jegyek egyensúlyban vannak a korábbi Mazda sportautókból levezetett formanyelvvel és eredetiséggel.


A Cosmótól az RX-8 modellig.


Egy igazán forradalmi fordulatot hozó motor pontosan azt teszi, amit várnak tőle: forog. Ezt az elvet tartotta szem előtt Felix Wankel, amikor a bolygódugattyús motort kifejlesztette, melynél az égés egy lapos tárcsát forgat meg a dugattyúk fel-le mozgatása helyett.
 

Bolygódugattyús motor

A Mazda az 50-es évek második felében kezdte alkalmazni a technológiát, és az egyetlen gyártó, amely az alternatív motorkoncepciót még ma is használja. A bolygódugattyús motor, mely magas fordulatszáma és kis mérete miatt ideális a sportkocsikhoz, számos izgalmas Mazda modellben volt megtalálható a lélegzetelállító Cosmo 110S-től a legendás RX-7 és RX-8 modellekig.
Ilyen bolygódugattyús motor volt a 787-es versenyautóban is, mely az 1991-ben, Le Mans-ban rendezett 24 órás versenyen elért győzelméről híres.

Mazda 787