MAZDA Márkakereskedés és szerviz

Mazda RX-VISION

A bolygódugattyús motor jövője

tudjon meg többet!

Az új MAZDA CX-5

A vezetési élmény új dimenziói

MAZDA MX-5

Legendás, nagy sikerű roadster

MAZDA 6

Kiemelkedő dinamika, kivételesen alacsony fogyasztás és vezető biztonsági rendszerek - mindezt egy stílusos autóban

MAZDA 3

Lenyűgöző forma, alacsony fogyasztás

MAZDA CX-5

Az autó és a vezető egysége

MAZDA 2

A sportos kisautó igazi örömforrás

Az új MAZDA CX-3

Új stílusú kompakt crossover, amelyet élmény vezetni

2017-es MAZDA 2 2017-es MAZDA 22017-es MAZDA 3 2017-es MAZDA 32017-es MAZDA CX-3 2017-es MAZDA CX-32017-es MAZDA 6 2017-es MAZDA 62017-es MX-5 2017-es MX-52017-es MAZDA CX-5 2017-es MAZDA CX-5

SKYACTIV:

Skyactiv
 

Maximális hatékonyság és teljesítmény, kompromisszumok nélkül

Mérnökeink tudják, hogy az üzemanyag-hatékonyság pontosan olyan fontos, mint a teljesítmény. Egy áttörést jelentő, új módszerrel fejlesztik motorjainkat, így Ön nyugodtan hátradőlhet, és a vezetési élményre koncentrálhat. A hatékonyság növelése és a maximális dinamika érdekében az autó minden elemét újragondoltuk. Az alváztól a karosszérián át a váltóig és a motorokig, amelyek a világ legjobb sűrítési arányával működnek. Ezt SKYACTIV technológiának nevezzük.

SKYACTIV TECHNOLÓGIA - a jövő itt van.

A SKYACTIV azt jelenti, hogy mindent újraértelmeztünk: az autó összes fontosabb alkotóelemét a motortól a futóműig és a karosszériától a sebességváltókig. Ismerje meg, mi ösztönzött minket a jobb teljesítmény és a nagyobb hatékonyság lehetőségeinek keresésére, hogyan javítottunk a folyamatokon, és hogyan fejlesztettük ki a forradalmi megoldást, melynek neve SKYACTIV TECHNOLÓGIA


G. vektorizáló vezérlés

mazda G. vektorizáló vezérlés

A G. vektorizáló vezérlés a legfontosabb a Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technológiái közül. G. vektorizáló vezérlésünk a teljes kontroll felpezsdítő érzését nyújtja a vezető számára.

A precíz, pontos, kiválóan reagáló kormánymű maximális irányíthatóságot biztosít a kanyargós utakon, még nedves időjárás esetén is, míg a fékezések és gyorsítások során végrehajtott zökkenőmentes váltásokkal a lehető legkényelmesebb a vezetés.


Összkerékmeghajtás

mazda G. vektorizáló vezérlés

A Mazda összkerékmeghajtása (i-ACTIV AWD) egy olyan prediktív rendszer, amelyben 27 különböző érzékelő jelei alapján egy központi vezérlőmodul határozza meg a nyomatékátvitelt és a hajtóerő kerekek közötti elosztását.

Mi az eredménye ennek a folyamatnak? Kiszámítható és irányítható vezetés, amely téli vagy esős útviszonyok között is ugyanolyan megbízható, mint száraz úton. Ez a kompromisszumoktól mentes, abszolút szórakozás és vezetési élmény.


Skyactive-Body – A Mazda új, kis tömegű, igen merev karosszériája

Skyactiv body

- Kivételesen jó ütközés biztonsági jellemzők, kis tömeg (minden piacon teljesíti a maximális utas biztonsági elvárásokat, 8%-os tömegcsökkentés mellett)
- Jelentős tömeg csökkentés az optimalizált kötési megoldásoknak és a nagy szakítószilárdságú acél kiterjedt alkalmazásának köszönhetően
- Olyan, egyenes szerkezet, amelyben a váz minden eleme a lehető legegyenesebb (30%-kal merevebb szerkezet)


Skyactiv-Chassis – A Mazda új, nagy teljesítményű, kis tömegű futóműve

Skyactiv chassis
 

- Precíz irányíthatóság és kiváló menetkomfort
- Újonnan kifejlesztett első rugóstagok és több lengőkaros hátsó felfüggesztés a fokozott szerkezeti merevség és kis tömeg érdekében (a teljes futómű 14%-kal könnyebb elődjénél)
- Közepes sebességnél kezes, nagy sebességnél stabil. Kiváló minőségű vezethetőség minden sebesség tartományban, hála az áthelyezett felfüggesztési és kormánymű komponenseknek
- Közvetlen vezetési élmény. Teljes mértékű összhang és egység autó és sofőrje között



Karosszéria, futómű

Hogyan nyújtható kifinomult, zökkenőmentes kezelhetőség, elsőosztályú biztonság és hatékony, könnyűsúlyú design?

Tekintse meg a videót:

Skyactiv-Drive automata sebességváltó

 

Annak érdekében, hogy létrehozza az ideális automata sebességváltót, a Mazda a következő szempontokra fókuszált:
- Jobb üzemanyag-fogyasztás
- Közvetlen gázreakció
- Lágy, finom sebességváltás
- Kényelmes gyorsítás

Az új Skyactiv-Drive automata sebességváltó a hagyományos automaták előnyeit a fokozatmentes váltóművek (CVT) és a dupla kuplungos váltók kedvező tulajdonságaival ötvözi. Gyorsan és finoman vált, már alacsony fordulatszámoktól kezdve dinamikusan reagál a terhelésváltásokra, és új mércét állít fel az üzemanyag-takarékosság terén. A Skyactiv-Drive lelke egy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltó, amelynek mind a hat fokozatához különösen széles tartományban aktív, áthidaló tengelykapcsoló tartozik. Az áthidalási arányt a jelenlegi ötfokozatú automataváltó 64%-os értékéről 89%-ra növeltük.

Skyactiv automata váltó

A motor és a sebességváltó között korán létrejövő áthidalás (ami lehetővé teszi a kerekek közvetlen meghajtását) kiküszöböli a gyorsítás közben máskülönben tapasztalható teljesítmény-veszteséget, és közvetlenebb vezetési élményt nyújt. A teljesítményvesztés megelőzése nem mellékesen az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti. Egy ilyen szerkezet elképzelhetetlen volna rendkívül precíz hidraulika nélkül: annak érdekében, hogy a váltómű működéséhez szükséges, gyors és pontos olajnyomás-modulációt lehetővé tegye, egyben javítsa a rendszer megbízhatóságát, a Mazda egy mechatronikai modullal szerelte fel a Skyactiv-Drive váltót. Az áthidalási tartomány kiterjesztése a vezetési élmény és az üzemanyag-takarékosság miatt szükséges, másfelől viszont ez a megoldás növeli a kellemetlen zajok és rezgések (NVH) előfordulását, hiszen nincs, ami kiegyenlítse a motor és a sebességváltó forgási sebessége közötti különbséget. Az új nyomatékváltót úgy alakítottuk ki, hogy megoldást kínáljon erre a helyzetre. A kiterjesztett áthidalásnak köszönhetően a hidrodinamikus nyomatékváltó kizárólag egészen kis sebességeknél jut szerephez, ezért méretét lecsökkenthettük, így elfért mellette egy hatékony csillapító egység (a zajok és rezgések elnyelésére), valamint egy olyan, többtárcsás áthidaló tengelykapcsoló és működtető dugattyúja, amely tartósabb, jobban szabályozható kapcsolást tett lehetővé. A Skyactiv-Drive kétféle kivitelben létezik: az egyik 270°Nm, a másik 450°Nm forgatónyomatékkal terhelhető, így ezek az automata sebességváltók tökéletesen kompatibilisek a Skyactiv benzin- és dízelmotorokkal.

 

Skyactiv-MT manuális sebességváltó


A Mazda egy teljes egészében új fejlesztésű, igen pontosan kapcsolható hatfokozatú sebességváltót tervezett. A különösen kisméretű és könnyű, csökkentett belső súrlódású szerkezet a rendelkezésre álló erőforrások gazdaságos felhasználásának kiváló példája.

Skyactiv manuális váltó


Akárcsak az automata sebességváltó, a manuális egység is kétféle kivitelben készült, igazodva a motorok eltérő nyomatékszintjéhez. A fejlesztők célja az volt, hogy – modelltől függően – 7-16%-kal csökkentsék a váltómű tömegét (a jelenlegi váltóhoz képest). Ehhez teljes egészében újra kellett gondolni a sebességváltó szerkezetét, és valóban újszerűt alkotni, hiszen napjaink kézi kapcsolású sebességváltói viszonylag egyszerű szerkezetűek. A Mazda ezért a váltó minden egyes alkotóelemét szemügyre vette, és felülvizsgálta azok funkcionalitását.
Az új Skyactiv-MT szerkezet, amely rövidebb előtéttengelyt kapott, nagyobbik kivitelében pedig nem rendelkezik külön hátrameneti tengellyel, kiválóan példázza a Mazda innovatív szellemiségét.



SKYACTIV Motor:


A Mazda újraértelmezte a belső égésű motortechnológia alapjait.
 


 

i-ELOOP

Ez a korszerű, környezetbarát technológia – egyedülálló kondenzátorának köszönhetően – az energia sokkal gyorsabb begyűjtését és átmeneti tárolását teszi lehetővé, mint más hasonló rendszerek. A begyűjtött energia azután az autó elektromos rendszerét tölti. Az autók a motor által előállított energia egy részét számos elektromos berendezés (fényszórók, légkondicionáló, hangrendszer stb.) működtetésére használják fel.

Az i-ELOOP rendszernek köszönhetően az üzemanyagból származó energia nagyobb arányban fordítható a motor hasznos teljesítményére. Így javul a motor üzemanyag-hatékonysága és környezetvédelmi jellemzői, a fogyasztás pedig akár 10%-kal is csökken.


i-Stop technológia

Az i-Stop leállítja a motort, amikor az autó alapjáraton járó motorral várakozik a forgalomban. Ön ezt alig veszi észre, mivel – amikor kell – az i-Stop gyorsabban és finomabban indítja újra a motort, mint a legtöbb start-stop rendszer. Így tehát az autó motorja azon nyomban indulásra kész, amint Ön úgy kívánja. Az i-Stop rendszer automata és manuális sebességváltóink esetében is rendelkezésre áll.

 

i-Stop technológia

 

Ez a számos technológiai díjat elnyert rendszer az egyedüli a start-stop rendszerek közül, amely az égési energiát használja fel az újraindításhoz. Még egy út szemben a konvenciókkal.


i-ACTIVSENSE